Антология Call of Duty (1C / Новый Диск) (RUS) [L] [2003-2009]

Ответить на тему
 
Автор
Сообщение

Advocat ®

Пол: Не указан

Стаж: 14 лет

Сообщений: 3333

Репутация: 0 [+] [-]

Advocat · Создавать темы 16-Май-2010 18:08

[Цитировать] 

-Call of Duty
Год выхода: 2003
Жанр: Shooter Action / FPS (1rd Person)
Разработчик: Infinity Ward
Издательство в России: 1С
Системные требования:
■ Операционная система: Windows ME/2000/XP
■ Процессор: Pentium III 700 МГц или Athlon 700 МГц
■ Оперативная память: 138 mb
■ Видеокарта: 32 mb
■ Звуковая карта: совместимая с DirectX
■ Свободное место на жестком диске: 2 Gb
Тип издания: лицензия
Язык интерфейса: русский
Язык озвучания: русский
Лекарство: присутствует

Об игре

Описание:
Война — удел настоящих мужчин. Это грязная, тяжелая работа, выполнить которую в одиночку не под силу никому. Лишь по-настоящему сплотившись, бойцы могут выстоять и победить, только вместе они — мощь, способная заставить трепетать любого врага.
Call of Duty по праву носит звание лучшей игры в жанре action про Вторую мировую войну. Вам предстоит лицом к лицу встретиться с самой масштабной и впечатляющей реконструкцией событий тех страшных лет. Париж и Сталинград, прорыв из окружения в Нормандии и битва за Берлин, кровь, огонь, боль потери друзей и радость победы — в Call of Duty эти слова перестают быть просто словами, превращаясь в стремительный водоворот событий, вырваться из которого практически невозможно.
Особенности:
• Новый динамичный 3D action на тему Второй мировой войны;
• Три главных персонажа: советский солдат, британский и американский десантники;
• Двадцать четыре миссии в рамках четырех кампаний;
• Доведенный до совершенства движок Quake 3;
• Завораживающая, проработанная до мельчайших деталей графика, насыщенная спецэффектами кинематографического качества;
• Интересный, стремительно развивающийся сюжет;
• Многопользовательские режимы для сетевой игры — LAN или Internet.

Патч

CALL OF DUTY(tm) 1.5 PATCH README
Last Updated: 2004-12-09
INTRODUCTION & IMPORTANT NOTES
This document details numerous additions, fixes, and changes to Call of
Duty(tm) in the 1.5 patch.
IMPORTANT NOTE: Use of the in-game console is not supported by Activision(r).
Please do not contact Activision(r) Customer Support with issues that arise
from using console commands in-game.
It is strongly recommended that you disable any anti-virus software before
installing.
NOTES FOR MOD USERS:
- It is recommended that any user modifications that have been installed to the
Call of Duty(tm) directory be removed before installing this patch. These
modifications are not supported by Activision(r) and may not be compatible with
some of the new features that are included.
- Call of Duty(tm) does not support mods that have spaces in the mod's folder
name. Be sure that the folder that contains your mod does not have spaces;
otherwise users will not be able to download the files. For example, a mod in
a folder called "My Mod" would be invalid, whereas "MyMod" or "My_Mod" would
work.
IMPORTANT NOTE: Upon installing the 1.5 patch, you may be prompted to re-enter
your CD key. Please be sure to have your Call of Duty(tm) CD key handy.
INVALID INSTALLATION MESSAGE: If you get a "Setup did not detect a valid Call
of Duty(tm) CD Key" error message when installing the 1.5 patch, you can try
one of two things to address this issue:
1. Exit out of the patch setup and load up Call of Duty(tm) Multiplayer. In
the Multiplayer Options screen, re-enter your Call of Duty(tm) CD key, exit the
program, and then apply the patch again.
2. If you get the error again, exit out of the 1.5 patch installer.
Completely uninstall Call of Duty(tm), reinstall the game, and then apply the
patch.
Either one of these solutions should correct the problem.
NEW FEATURES
Added one new Multiplayer map. This map supports all current game types:
mp_tigertown
Tigertown is a small farm town located in Normandy, France which has been
partially destroyed by a heavy artillery attack. The environment is designed
for "Search and Destroy" as the American Airborne forces push their way up the
town's hillside to knock out the flak88 and Tiger tank heavily guarded by the
German Waffen SS. The Allied forces need to attack strategically and gain
ground quickly so as to distract the Axis from properly defending their
positions. Precision flanking from both sides is a key factor when taking over
and controlling the town.
Players in HQ, RE, SD, TDM, and BEL games can now call timeouts. To call a
timeout, use \matchtimeout in the console. To end a timeout in progress, use
\matchtimein. These commands are bindable. (Note to mod-makers: in order to
allow your players to call timeouts, the players have to belong to a team.ex:
Allies/Axis.)
All time measurements are in milliseconds.
Related server cvars:
1. g_timeoutsAllowed - The number of timeouts allowed per side.
2. g_timeoutLength - The length of each timeout.
3. g_timeoutRecovery - The length of the preparation period which occurs after
a time-in is called, or after a timeout expires. This recovery period is used
to alert all players that play is about to begin.
4. g_timeoutBank - The total amount of time a team can spend in timeout.
Related client cvars:
1. ui_timeoutsAllowed - Contains the value of the server's g_timeoutsAllowed
cvar.
2. ui_timeoutLength - Contains the value of the server's g_timeoutLength cvar.
3. ui_timeoutRecovery - Contains the value of the server's g_timeoutRecovery
cvar.
4. ui_timeoutBank - Contains the value of the server's g_timeoutBank cvar.
Added HTTP redirection for Servers running Mods or custom maps. To enable
redirection on the server, set sv_wwwDownload to 1. Set sv_wwwBaseURL to the
base directory where the files are stored. For example, if the server had a
file named 'myfile' meant to be stored locally at \Call of Duty\Main,
sv_wwwBaseURL should be set to "http://samplewebpage1.com/". The file should be
stored at http://samplewebpage1.com/Main/myfile. To prevent clients from taking
up a slot on the server while downloading, set sv_wwwDlDisconnected to 1. This
will free up a slot for the duration of the download and the client will
attempt to autoconnect when the download is complete. Set cl_wwwDownload to 1
to enable redirection downloading on the client.
MULTIPLAYER ENHANCEMENTS
Client console lock- Servers can now opt to disable a client's access to the
console by setting sv_disableClientConsole to 1. Mod creators should reference
the "Decimal Type Field" information under Scripting and Mods support.
Added g_deadChat - This server setting gives admins the ability to allow dead
players to chat with live players. Set this cvar to 1 to enable dead
chatting.
Added extra vote options - Players can now vote to change the killcam, draw
friendly icons, and friendly fire settings. (These do not use new cvars,
rather they give players the chance to change existing ones: scr_killcam,
scr_drawfriend, and scr_friendlyfire.)
Voting cvars for all vote options - Allows server admins to decide which voting
options their clients have access to. Set the cvar to 1 if you want to permit
players' votes on that option. New Cvars: g_allowVoteKick, g_allowVoteMap,
g_allowVoteMapRestart, g_allowVoteMapRotate, g_allowVoteTempBanUser,
g_allowVoteTypeMap, g_allowVoteDrawFriend, g_allowVoteFriendlyFire, and
g_allowVoteKillCam.
TDM scoring- Added an option to have killing teammates or committing suicide
during a TDM game reduce the team's score as well as the individual's. This
option is controlled by a cvar (scr_teamscorepenalty) and defaults to 0, which
is the original scoring method.
Private clients - The server browser now accurately displays the total number
of clients on a server-regardless of whether some of them are private clients.
The number of open private client slots is never displayed. Instead, when a
private client slot is filled, the perceived max clients value will increase.
Improved portal seams throughout the game.
Corrected an exploit that caused some servers to shut down unexpectedly.
Corrected an issue where screenshots sometimes appeared black on ATI(r)
Radeon(tm) 9800 cards
The games_mp.log file now records and formats all information properly in games
longer than 999 minutes.
The command "updatescreen" no longer turns off the ambient sound
scr_friendlyfire, scr_killcam, and scr_drawfriend are now read only cvars and
need to be setup in a config file prior to running a server. These cvars can be
changed in-game by using the voting system provided voting is enabled.
SCRIPTING AND MOD SUPPORT
IMPORTANT NOTE: Several features of the 1.5 Call of Duty(tm) patch are intended
for makers of end-user mods or to allow compatibility with certain mod
features. Most of the items listed below will only function properly with
scripting support from a mod.
New Server-Side Mod functionality - Server admins now have a way to flag pak
files as being "Server-Side only" and clients will never attempt to download
those pak files, regardless of client or server autodownload settings. To
enable this feature, place the following text anywhere in the name of the pak
file: "_svr_" (without the quotes). For instance, myservermod.pk3 would become
myservermod_svr_.pk3. This allows a server admin to leave downloading on at all
times without clients attempting to download the mod and will be especially
helpful for modded servers that run custom maps.
Added Squad chat - Players can now be assigned to squads from script. In
script, set the "self.sessionsquad" variable to one of the squad values:
"free", "squad_alpha" or "squad_bravo". The default setting is "free". There
is a new console command, which allows players to send a message to only their
squad mates. In the console, type "say_squad ". If the player is in
a squad, his message will be sent to each of his squadmates. If he is not in a
squad, the message will be sent to each of his teammates. Finally, if he is
not on a team, it will be sent to everyone. To bind this functionality to a
key, use "\bind [key] "messagesquad"".
Increased max cvar limit for MP: MAX_CVARS = 2048
Added Script command for player speed (The "maxspeed" script command sets a
player's speed before stance modifiers. If this feature is not used, the game
functions as normal.
Ex: self maxspeed(250)
Decimal Type Fields added - Menus can now be tweaked (to compensate for the
loss of console access when using sv_disableclientconsole). Print float values
by using ITEM_TYPE_DECIMALFIELD in the menu files. Pair up the decimal field
with the cvar/itemdef you wish to set and make sure that, within the decimal
field's itemdef, there is a cvarfloat defining the field's permitted numerical
range.
Added Autodemo - The autodemo capability consists of two script commands:
autodemostart and autodemostop. These commands should be placed in the
.gsc and the syntax of the command is this: player autodemostart();.
To enable the autodemo capability on the server, set g_autodemo to 1. To force
a client to accept the autodemo command, set cg_autodemo to 1. Autodemos must
be enabled on the server in order for the client's setting to matter-if
g_autodemo is set to 0, clients will not receive the command.
Added Autoscreenshot - The autoscreenshot capability relies on a script
command: autoscreenshot. This command should be placed in the .gsc
and the syntax of the command is this: player autoscreenshot();. To enable the
autoscreenshot capability on the server, set g_autoscreenshot to 1. To force a
client to accept the autoscreenshot command, set cg_autoscreenshot to 1.
Autoscreenshots must be enabled on the server in order for the client's setting
to matter-if g_autoscreenshot is set to 0, clients will not receive the
command.
Added a new demo fast forward command - "jumptodemoend".
Added 'getstance()' - A script command which returns which stance a player is
in: stance = self getstance(); Returned values will be "stand", "crouch", or
"prone."
CALL OF DUTY(tm) 1.4 PATCH README
Last Updated: 2004-4-5
INTRODUCTION & IMPORTANT NOTES
This document details numerous additions, fixes, and changes to Call of
Duty(tm) in the 1.4 patch.
IMPORTANT NOTE: Use of the in-game console is not supported by Activision(r).
Please do not contact Activision(r) Customer Support with issues that arise
from using console commands in-game.
NOTES FOR MOD USERS:
- It is recommended that any user modifications that have been installed to the
Call of Duty directory be removed before installing this patch. These
modifications are not supported by Activision(r) and may not be compatible with
some of the new features that are included.
- Call of Duty does not support mods that have spaces in the mod's folder name.
Be sure that the folder that contains your mod does not have spaces; otherwise
users will not be able to download the files. For example, a mod in a folder
called "My Mod" would be invalid, whereas "MyMod" or "My_Mod" would work.
IMPORTANT NOTE: Upon installing the 1.4 patch, you may be prompted to re-enter
your CD key. Please be sure to have your Call of Duty(tm) CD key handy.
INVALID INSTALLATION MESSAGE: If you get a "Setup did not detect a valid Call
of Duty(tm) CD Key" error message when installing the 1.4 patch, you can try
one of two things to address this issue:
1. Exit out of the patch setup and load up Call of Duty(tm) Multiplayer. In
the Multiplayer Options screen, re-enter your Call of Duty(tm) CD key, exit
the program, and then apply the patch again.
2. If you get the error again, exit out of the 1.4 patch installer.
Completely uninstall Call of Duty(tm) , reinstall the game, and then apply the
patch.
Either one of these solutions should correct the problem.
ERROR WHEN SAVING GAME: If you get a "Short write in FS_copyfiles ()" error
message when attempting to save your game, it means that your hard drive is
full and there is not enough hard disk space to write the saved game file.
Please free up additional hard drive space in order to correct this issue.
PUNKBUSTER(tm)
Call of Duty(tm) now includes PunkBuster(tm) Anti-Cheat software technology.
PunkBuster(tm) Anti-Cheat software technology and services combat online
cheating in Call of Duty(tm) Internet play.
The use of PunkBuster(tm) Anti-Cheat software is optional and is provided
without direct cost to our users. For more information about PunkBuster(tm) or
for PunkBuster(tm) support, please visit http://www.evenbalance.com/.
NEW FEATURES
- Added one new multiplayer map. This map supports all current game types:
mp_stalingrad
Stalingrad - In the winter of 1942, Soviet infantry from the 13th Guards
Division struggle to hold a small apartment complex in the southern end of the
shattered city. Riflemen on both sides can cover the open ground while flanking
teams armed with automatic weapons attempt to penetrate the enemy line through
a deadly close-quarters maze of urban interiors.
- New PunkBuster(tm) functionality included (as described above).
- Added a "PunkBuster" filter under the "Filters" section of the "Join Server"
screen.
- Added a "PunkBuster" display column on the "Join Server" screen.
GAMETYPE FIXES
- Corrected an issue in "Search & Destroy" where leaning while planting the
bomb would cause the player to lean further than intended.
- Corrected an issue where a player could spawn without a gun model if the
round ended while on a ladder.
MULTIPLAYER BUG FIXES
- Fixed a possible exploit with certain spectator-specific commands.
- Fixed a bug with the servercache.dat that caused some players to have
difficulty loading the in-game browser.
- Fixed an issue where the number of servers displayed in the in-game browser
would occasionally fluctuate.
- Fixed an issue where the pure server check would no longer ignore extraneous
pak files if a demo had recently been played.
- Fixed a rare occurrence of the auto balance system preventing a player from
joining either team.
CALL OF DUTY(tm) 1.3 PATCH README
Last Updated: 2004-03-17
INTRODUCTION & IMPORTANT NOTES
This document details numerous additions, fixes, and changes to Call of
Duty(tm) in the 1.3 patch.
IMPORTANT NOTE: Use of the in-game console is not supported by Activision(r).
Please do not contact Activision(r) Customer Support with issues that arise
from using console commands in-game.
NOTES FOR MOD USERS:
- It is recommended that any user modifications that have been installed to the
Call of Duty directory be removed before installing this patch. These
modifications are not supported by Activision(r) and may not be compatible with
some of the new features that are included.
- Call of Duty does not support mods that have spaces in the mod's folder name.
Be sure that the folder that contains your mod does not have spaces; otherwise
users will not be able to download the files. For example, a mod in a folder
called "My Mod" would be invalid, whereas "MyMod" or "My_Mod" would work.
IMPORTANT NOTE: Upon installing the 1.3 patch, you may be prompted to re-enter
your CD key. Please be sure to have your Call of Duty CD key handy.
INVALID INSTALLATION MESSAGE: If you get a "Setup did not detect a valid Call
of Duty CD Key" error message when installing the 1.3 patch, you can try one of
two things to address this issue:
1. Exit out of the patch setup and load up Call of Duty Multiplayer. In the
Multiplayer Options screen, re-enter your Call of Duty CD key, exit the
program, and then apply the patch again.
2. If you get the error again, exit out of the 1.3 patch installer.
Completely uninstall Call of Duty, reinstall the game, and then apply the
patch.
Either one of these solutions should correct the problem.
ERROR WHEN SAVING GAME: If you get a "Short write in FS_copyfiles ()" error
message when attempting to save your game, it means that your hard drive is
full and there is not enough hard disk space to write the saved game file.
Please free up additional hard drive space in order to correct this issue.
EAX(r) 3 SUPPORT
Call of Duty now supports Creative(r)'s EAX(r) 3 audio system in both Single
Player and Multiplayer. Only hardware that officially supports EAX(r) 3 will
be able to utilize this feature.
For a list of sound cards that support EAX(r) 3, go to
.
Note for Audigy(r) LS and NX users: You may experience some sound distortions
when using the EAX(r) audio system. While this has been corrected for the
majority of Audigy(r) users through driver updates, these updates may not be
available for your card. If you encounter such an issue, please revert to the
Miles(tm) Fast 2D Positional Audio system.
Note on New Maps: The two new maps (Bocage and Neuville) included with the 1.3
patch do not have EAX(r) 3 support. The sound will function properly on those
maps, but there will be no EAX(r) 3 audio effects.
NEW FEATURES
- Added two new multiplayer maps, Bocage and Neuville. Both of these maps
support all current game types:
mp_bocage
The Normandy terrain provides a natural advantage to the defender. Between the
Orne and Vire Rivers is fifty miles of bocage; small fields surrounded by high
earthen banks overgrown with shrubbery. Visibility is limited to one field at
a time and the bushes provide cover from air and ground reconnaissance, making
for superior defensive terrain. Each field is a death trap, earned with a hard
fought series of firefights. The breadth of terrain and varied tactical
scenarios make this the perfect setting for the "Headquarters" game type. When
the attacks come from every direction, both teams will be put to the test.
mp_neuville
Neuville represents a destroyed town in Normandy, reduced to rubble amidst
close combat between U.S. Airborne units and battle-hardened Waffen SS troops.
Soldiers can find ample cover amidst the piles of rubble and massive shell
craters. The environment is primarily designed for the "Search and Destroy"
game type and provides a greater spread of attacking and flanking routes. This
keeps defenders on their toes, and prevents attackers from being completely
pinned down at narrow chokepoints.
GAMETYPE FIXES
- Radios for Headquarters made non-solid, to fix a potential exploit.
- Improved server load in Headquarters spawning by making reinforcements spawn
over multiple server frames rather than just one. This will create less lag
when reinforcements spawn.
- Headquarters now has a five second grace period. If you spawn and die then
you get to respawn immediately. (farther away so you are not as likely to die
again)
- Fixed the bomb ticking sound not always working in "Search & Destroy."
WEAPON & PLAYER FIXES
- Fixed an exploit where prone players who leaned around corners could see the
enemy without being seen.
- Fixed an exploit where players could switch between prone and jumping
positions to move rapidly across a map.
- Fixed a bug with the sway animation of the sniper rifle scope on high ping
servers.
- Fixed an exploit where people could get extra grenades in "Search & Destroy"
and "Retrieval."
- Fixed an exploit where reload animations could be skipped, decreasing reload
times.
- Fixed the bullet path of the PPSh and Sten in Aim Down The Sight mode.
- Fixed a bug where players in all areas of the map heard the "click" of an
empty weapon.
- Fixed several minor animation bugs related to stance, leaning, jumping, etc.
MULTIPLAYER BUG FIXES
- Fixed a slow update problem with the server list.
- Fixed a problem where the server list would improperly list servers with a
ping of "1."
- Fixed an issue with the server list being incomplete under certain
circumstances.
- When sorting the server list by a key other than ping, all entries of the
same key are sorted by ping, instead of being random.
- Fixed server determination of which clients require authorization. (This
corrects the issue where some Internet players received a GUID of 0)
- Autobalance was updated to prevent players from joining a team if this action
would cause that team to be unbalanced.
- Setting scr_teambalance to any number greater than 0 will balance teams to
within that number of players, for example, 'scr_teambalance 2' balances the
teams within 2 players. (8 vs 10 is ok, but 8 vs 11 is not)
- True spectators (not dead players) are no longer restricted by the freelook
cvar. They can always freelook.
- If you are spectating a player (through their eyes) and you go into freelook,
your view is no longer capped to the 180-degree arc of the ladder.
- Removed the 'weapon' command.
- Increased the max cfg file that can be executed to 64K from 16K.
- Unknown commands in the server console now do not print to all clients. A say
command is now required.
- Fixed an issue where rcon status would occasionally not show all of the
players on a server.
- Fixed an issue on some ATI cards that would cause water to render improperly.
(also affects Single Player)
- Fixed an issue where too many custom pak files (maps or mods) would cause the
"Pak Sum / Name Mismatch" error. (Also affects Single Player)
- As an added security feature, your CD key will no longer be displayed in the
Multiplayer Options menu.
- Fixed not being able to immediately climb on a ladder after landing from a
jump.
- The "screenshot," "screenshotJPEG," and "record" console commands no longer
overwrite existing files.
- Cheat protected r_intensity.
- Fixed player pings in the scoreboard. Previously if you were spectating
someone, your displayed ping was for the person you were spectating.
- Fixed a rare case of player stacking in multiplayer.
- The Weapon, Item, say, sayteam, and tell log prints now include client guid,
id, and name. (This will be useful for logging stats by actual player GUID,
rather than by player name)
CALL OF DUTY(tm) MULTIPLAYER PATCH 1.2 README
Last Updated: 2004-01-20
TABLE OF CONTENTS
INTRODUCTION
GAMETYPE FIXES
1. Behind Enemy Lines
2. Search & Destroy
WEAPON & PLAYER FIXES
NEW FEATURES
1. New Gametype - Headquarters
2. Killcam On/Off
3. Disable Freelook Spectating
4. Disable spectating enemy players
5. Force team balancing
6. Shared Friendly Fire
7. Ban Abilities For Server Administration
8. Server Hardware displayed in Server Browser
9. New Server Filters
10. Server Info Screen
11. Timedemo statistics
12. New script commands
13. Allow Downloads
MULTIPLAYER BUG FIXES
INTRODUCTION
This document details numerous additions, fixes and changes to Call of
Duty(tm)in the Multiplayer 1.2 patch.
IMPORTANT NOTE: Use of the in-game console is not supported by Activision(r).
Please do not contact Activision(r) Customer Support with issues that arise
from using console commands in-game.
NOTES FOR MOD USERS:
- It is recommended that any user modifications that have been installed to the
Call of Duty directory be removed before installing this patch. These
modifications are not supported by Activision(r) and may not be compatible with
some of the new features that are included.
- Call of Duty does not support mods that have spaces in the mod's folder name.
Be sure that the folder that contains your mod does not have spaces, otherwise
users will not be able to download the files. For example, a mod in a folder
called "My Mod" would be invalid, whereas "MyMod" or "My_Mod" would work.
GAMETYPE FIXES
1. Behind Enemy Lines
- Fixes some allies not showing up on the compass in large servers.
- Fixed a bug that would make enemy indicator on the compass not show up.
- Fixed the killcam window remaining on screen during the black screen when you
are about to spawn as an allied player.
- At the end of a round all players show on the same team to make it easier to
see how players ranked.
2. Search & Destroy
- You no longer have a weapon when planting the bomb.
- Planting the bomb near the end of the round stops the round timer, so that
the bomb is now the condition for victory.
- Bombs can no longer be planted after a round has been declared over.
- Reaching the timelimit (scr_sd_timelimit) no longer ends the game mid-round.
WEAPON & PLAYER FIXES
- Adjustments made to the sniper rifles to make them balanced.
- When a player lands after jumping, his/her speed is briefly reduced, making
bunny hopping a less effective tactic in multiplayer.
- Adjusted hitboxes on player models to make them more accurate and thus making
rifles more effective.
- The number of grenades given to a player is now based on the weapon selected.
Sniper rifles provide 1 grenade, Bolt-action rifles provide 3 grenades, and
all other weapons provide 2 grenades.
NEW FEATURES
1. New Gametype - Headquarters
- A radio randomly spawns into a map as neutral. Your team must capture a
radio by standing near it with no enemies around.
- Your team must control a radio to gain points. A team is awarded 45 points
for every 45 seconds it holds the radio.
- Destroying an enemy radio rewards your team with as many points as are left
on the reinforcement timer (e.g. if you destroy the radio with 16 seconds left
on the reinforcements timer, your team will receive 16 points).
- If your team loses the radio, a new radio will spawn in a different location.
This radio is now neutral and must be captured.
- Spawns are regulated by a reinforcement timer, which spawns players in 45
second intervals. This reinforcement timer is displayed on the HUD and players
only have to wait until the closest spawn period before rejoining the battle.
2. Killcam On/Off
- Added server-side cvar scr_killcam to turn on/off killcam
3. Disable Freelook Spectating
- Added server-side cvar scr_freelook to turn on/off freelook spectator mode
4. Disable spectating enemy players
- Added server-side cvar scr_spectateenemy to turn on/off spectating the other
team while dead
5. Force team balancing
- Added server-side cvar scr_teambalance to force teams to have the same number
of players. Teams with an odd number of players will be as balanced as
possible.
(Round based gametypes will adjust the teams between rounds, respawn gametypes
will adjust the teams every 60 seconds)
6. Shared Friendly Fire
-Setting scr_friendlyfire 3 will share damage in cases of friendly fire between
the victim and attacker.
7. Ban Abilities For Server Administration
Uniquely identified players printed in stats logging:
-The log used for stat tracking now includes player unique identifiers so
players can be uniquely tracked based on cdkey instead of being tracked by
player name. Note that there is no way anyone can determine your cdkey from
your GUID.
- Server administrators now have the option to Ban players from their server
permanently. The banned players are stored in a "ban.txt" file on the server,
which can be manually edited by the server admin.
- The commands "banUser" and "banClient" ban somebody currently playing on a
server by their in-game name or client number. This adds the player to
"ban.txt," and kicks them from the server.
- You can unban every uniquely identified player with the name "UnnamedSoldier"
using "unban UnnamedSoldier" from the console. If you want to unban a single
player whose name appears more than once, you should edit "ban.txt" manually.
- Server administrators also have the option of temporarily banning a player
from a server for X amount of time (in seconds). Use the command
\sv_kickBanTime to change the length of the ban. This Temp Ban option has also
been added to the CallVote menu, allowing players to kick "griefers" and
prevent them from simply reconnecting immediately.
NOTE: Ban commands are for Internet servers only. They do not function on LAN
servers.
8. Server Hardware displayed in Server Browser
- Added a column with icons displaying what hardware each given server is (Win
Dedicated, LINUX, etc).
- Added an indication whether or not the server is modded to the server
browser.
9. New Server Filters
- Added pure server, friendly fire, killcam, server modded, and dedicated only
server filters.
IMPORTANT NOTE: The "Pure Server" filter is set to "Pure Servers Only" by
default. When the patch is installed, it will show only pure servers unless
you change to another setting. This setting can be found by clicking on "Join
Server" and selecting the "Filters" submenu.
10. Server Info Screen
- On connecting to a server you will now see a server info screen which lists
the servername, message of the day, gametype, and current settings appropriate
to the gametype.
11. Timedemo statistics
- Timedemos write a .csv file based on the map name and resolution that says
how many milliseconds each frame took. This can be opened directly in a
spreadsheet program for benchmarking performance over time.
12. New script commands
- Added "precacheTurret( turretinfo )" script command to MP.
- Added "spawnTurret( classname, origin, turretinfo )" script command to MP.
- Added "enableWeapon()" and "disableWeapon()" player script commands to MP.
13. Allow Downloads
There is a new client command in the Multiplayer Options screen called "Allow
Downloading." When set to on, connecting to a server that contains a new map
or mod will automatically begin downloading the files associated with the map
or mod.
MULTIPLAYER BUG FIXES
- Removed music from multiplayer menus
- Fixed minefield explosion sounds not always playing correctly
- Fixed minefield explosion damage killing nearby players
- Teammate icons (scr_drawfriend) are smaller and slightly transparent now.
They are also based on nationality.
- Fixed crash that would happen for some people on start of multiplayer if
"cl_motd" was set to "1".
- Fixed an exploit that would turn the world solid black.
- The "tell" command works from a dedicated console to send a message to a
single client.
- You cannot "callvote" a non-existent map from the console.
- Fixed "callvote" failing as soon as one less than half the people vote no.
- Fixed some issues with mods and some issues with pure servers.
- Fixed nearby trees vanishing in large outdoor levels when lots of effects go
off at once.
- Changed the draw order on the compass so that friendlies draw on top of
objectives.
- Font files now try to load from the main language folder first.
- Fixed bug where if you strafed off a ladder it would repeatedly grab and drop
the whole way down the ladder.
- When you fall from a ladder you no longer play the ladder climb down
animation.
- Grenades no longer float in air if they planted on something that moved.
- Grenades no longer jiggle when planting on players.
- Adjusted the position of the Kar98 when aiming down the sight.
- Players no longer run in place when planting a bomb.
- Fixed case of the gun not getting placed in the right hand when you die while
reloading.
- Fixed the reload animation playing after you respawn.
- Fixed some view problems with the MG42.
- Fixed cvar propagation issues seen when joining a server and then starting
your own server
- Fixed ambient sounds continuing from the previous map when starting to load
the next
- The scoreboard now is scrollable at the end of a map.
- The icon for password-protected games should now properly show in the server
browser menu.
- Fixed a crash in the main menu that came about when users left the computer
sitting at the menu for prolonged amounts of time.
- Fixed a crash changing map and gametype via vote menu.
- Fixed a problem with the host not being able to join a team after the map
changed.
- Fixed sporadic friendly fire message when killing an enemy player in Behind
Enemy Lines.
- Fixed a problem with cdkeys not being displayed after connecting to a server
running a mod.
- The Server Info button on the Join Server screen now displays additional
server information. Friendly Fire and Kill Cam settings are now displayed.
- Removed unused cl_timenudge cvar to prevent possible exploit.
- Cheat-protected r_colormiplevels to prevent possible exploit.

Установка

1. Смонтировать образ игры с помощью Daemon Tools и установить;
2. Не запуская игры, установить патч;
3. Скопировать содержимое папки "NoCD" в папку с игрой;
4. Играть.
--Call of Duty: United Offensive
Год выхода: 2004
Жанр: Shooter Action / FPS (1rd Person)
Разработчик: Gray Matter Studios
Издательство в России: 1С
Системные требования:
■ Операционная система: Windows ME/2000/XP
■ Процессор: Pentium III 700 МГц или Athlon 700 МГц
■ Оперативная память: 138 mb
■ Видеокарта: 32 mb
■ Звуковая карта: совместимая с DirectX
■ Свободное место на жестком диске: 2 Gb
Тип издания: лицензия
Язык интерфейса: русский
Язык озвучания: русский
Лекарство: присутствует

Об игре

Описание:
Дополнение для игры Call of Duty, одного из лучших 3D экшенов на тему Второй мировой войны. Операция в Арденнах и вылазка в составе диверсионного отряда на Сицилию, бой на центральной площади Харькова и авианалет на Роттердам — вам предстоит принять участие в масштабных, жестоких сражениях высочайшей степени проработанности.
Особенности:
• Двенадцать абсолютно новых одиночных миссий, за каждой из которых стоит история жизни и смерти, вобравшая в себя всю боль, всю кровь и слезы тех далеких дней;
• Это возможность вступить в бой с врагом на стороне СССР, США и Великобритании. В распоряжении игроков — обширный арсенал самого разнообразного оружия, включая, пистолеты, автоматы, винтовки, пулеметы, гранаты и огнеметы;
• Десяток свежих уровней, созданных специально для сражений в разнообразных многопользовательских режимах — до 32 человек одновременно в локальной сети (TCP/IP) или через Интернет (TCP/IP).

Патч

CALL OF DUTY(tm) UNITED OFFENSIVE(tm) 1.51 PATCH README
Last Updated: 2004-12-10
INTRODUCTION & IMPORTANT NOTES
This document details numerous additions, fixes, and changes to Call of
Duty(tm) United Offensive(tm) in the 1.51 patch.
IMPORTANT NOTE: Use of the in-game console is not supported by Activision(r).
Please do not contact Activision(r) Customer Support with issues that arise
from using console commands in-game.
Single player save games from the retail version of Call of Duty(tm) United
Offensive(tm) will not work after the patch is applied.
It is strongly recommended that you disable any anti-virus software before
installing.
After applying the 1.51 patch, uninstalling Call of Duty(tm) United
Offensive(tm) may leave behind the following files:
* localized_english_pakuo01.pk3 and localized_english_pakuo02.pk3 (as well as
the localized counterparts)
* pakuo07.pk3
* readme_patch_1.51.rtf
If the uninstaller does not remove these files, you must manually delete them.
NOTES FOR MOD USERS:
- It is recommended that any user modifications that have been installed to the
Call of Duty(tm) directory be removed before installing this patch. These
modifications are not supported by Activision(r) and may not be compatible with
some of the new features that are included.
- Call of Duty(tm) does not support mods that have spaces in the mod's folder
name. Be sure that the folder that contains your mod does not have spaces;
otherwise users will not be able to download the files. For example, a mod in
a folder called "My Mod" would be invalid, whereas "MyMod" or "My_Mod" would
work.
SINGLE PLAYER ENHANCEMENTS
- Adjusted AI behavior in Kharkov2
- Improved objective updates in Kharkov2
- Adjusted the difficulty of crossing the beginning field in Foy
- Improved voice over triggers in Sicily1
- Updated player objectives when facing German PT boats on Sicily2
- Improved AI interaction in Kharkov1
MULTIPLAYER ENHANCEMENTS
- Added "allow_jeeps" and "allow_tanks" to sv_mapRotation functionality. For
example, "sv_mapRotation allow_jeeps 0 allow_tanks 1 map mp_foy allow_jeeps 1
allow_tanks 0 map mp_kursk" would set up the server so that only tanks are
present in mp_foy, and only jeeps are present in mp_kursk.
- Added scr_vehicle_limit_jeep scr_vehicle_limit_medium_tank
scr_vehicle_limit_heavy_tank to allow servers to limit vehicle quantity
- Decreased CPU utilization on maps that contain vehicles
- Reoriented "flag taken" message in "Capture the Flag" so that it is not
covering the reticle
- Added ability to execute map and gametype specific config files. When a map
is loaded on the server, a config by the name of _.cfg will
be executed automatically, if it exists. If it doesn't exist, then it will be
ignored. Eg. mp_foy_dom.cfg will be automatically run when mp_foy is started in
Domination mode.
- Can specify a config file to execute within the sv_mapRotation command. For
example, "sv_mapRotation exec mycfg1.cfg map mp_foy exec mycfg2.cfg
map_kursk". (Note: doing this will override the _.cfg and
prevent that config from being executed.)
- Added cvar setting for jeep/tank availability. These cvars are:
scr_allow_jeeps and scr_allow_tanks . For example, "set scr_allow_jeeps 0; set
scr_allow_tanks 0" will cause all vehicles to be disabled. The values given to
these cvar's are also available as a server browser filter setting. Clients can
then search for games without vehicles present using filter settings that are
now available on the Join Server screen. These settings are also available in
the menu when setting up a server.
- Adjusted default /RATE to 25000 (Cable/DSL). Modem and ISDN users will need
to reset their Data Rate settings on the Multiplayer Options menu.
- Added g_vehicleBurnTime cvar for vehicles, to modify the time spent burning
before they explode. Time is expressed in seconds and the default value is 10.
- Added scr_vehicle_spawn_limit cvar, to limit the number of times a vehicle
can respawn, before it disappears completely.
- Adjusted blast radius on vehicles.
- Restricted turret rotation rate on tanks, so it is independent of body
rotation.
- Vehicle collisions with players now obey friendly fire rules.
- Deployed LMG now respects all collision boundaries.
- Cannot plant/disarm bomb in "Search & Destroy" while deployed with LMG.
- Filtered player & server count now shown during server refresh in browser
screen.
- Server map rotation continues without clients being connected on Domination,
Capture the Flag, and Base Assault.
- Increased MAX_CVARS to 2048, from 1024.
- Default com_hunkmegs is raised by default to a higher setting above 128MB if
the user has more RAM.
- Player bound "vsays" now work in all gametypes. To use this feature, bind any
key to "vsay X Y", where X and Y are the corresponding numbers on the Voicechat
menu. For example: \bind z "vsay 2 7" would bind the Z to "Smoke out."
- Improved collision on mp_arnhem
- Improved window bullet collision allowing players to shoot through all
windows on mp_arnhem
- Improved radio destruction radius in HQ mode on mp_arnhem
- Improved collision on mp_foy
- Improved collision and textures on mp_rhinevalley.
- Added multiple exits from spawn buildings on mp_rhinevalley.
- Improved spawn points on mp_sicily.
- Added ability to disable announcer voices. This option can be found under
Multiplayer Options and uses the cg_AnnouncerSounds cvar to toggle the option.
- The flamethrower weapon has become more powerful. It is now quite dangerous.
NOTE: Flames can now damage the user of the flamethrower.
- Corrected a display issue when server admins adjusted the scr_bas_basehealth
cvar.
- Adjusted compass ranges when switching between maps.
- Optimized portals on mp_cassino, mp_uo_stanjel, mp_italy, mp_kharkov,
mp_ponyri, and mp_sicily.
- Placed additional LMG mount points in mp_uo_stanjel.
- Corrected an exploit where players were able to walk around underneath most
maps.
- Players who have recently jumped into a tank must wait briefly before exiting
the tank again.
- The Team Balance feature will now wait until a player is dead before
switching him to the other side during "Capture the Flag" games. This prevents
players in possession of the flag from being accidentally swapped to the other
team.
- Integrates features from the Call of Duty(tm) 1.5 Patch. (See below for 1.5
details)
- Improved Vehicle Physics
Call of Duty(tm) 1.5 Patch
NEW FEATURES
Players in HQ, RE, SD, TDM, and BEL games can now call timeouts. To call a
timeout, use \matchtimeout in the console. To end a timeout in progress, use
\matchtimein. These commands are bindable. (Note to mod-makers: in order to
allow your players to call timeouts, the players have to belong to a team. ex:
Allies/Axis.)
All time measurements are in milliseconds.
Related server cvars:
1. g_timeoutsAllowed - The number of timeouts allowed per side.
2. g_timeoutLength - The length of each timeout.
3. g_timeoutRecovery - The length of the preparation period which occurs after
a time-in is called, or after a timeout expires. This recovery period is used
to alert all players that play is about to begin.
4. g_timeoutBank - The total amount of time a team can spend in timeout.
Related client cvars:
1. ui_timeoutsAllowed - Contains the value of the server's g_timeoutsAllowed
cvar.
2. ui_timeoutLength - Contains the value of the server's g_timeoutLength cvar.
3. ui_timeoutRecovery - Contains the value of the server's g_timeoutRecovery
cvar.
4. ui_timeoutBank - Contains the value of the server's g_timeoutBank cvar.
MULTIPLAYER ENHANCEMENTS
Client console lock- Servers can now opt to disable a client's access to the
console by setting sv_disableClientConsole to 1. Mod creators should reference
the "Decimal Type Field" information under Scripting and Mods support.
Added g_deadChat - This server setting gives admins the ability to allow dead
players to chat with live players. Set this cvar to 1 to enable dead
chatting.
Added extra vote options - Players can now vote to change the killcam, draw
friendly icons, and friendly fire settings. (These do not use new cvars,
rather they give players the chance to change existing ones: scr_killcam,
scr_drawfriend, and scr_friendlyfire.)
Voting cvars for all vote options - Allows server admins to decide which voting
options their clients have access to. Set the cvar to 1 if you want to permit
players' votes on that option. New Cvars: g_allowVoteKick, g_allowVoteMap,
g_allowVoteMapRestart, g_allowVoteMapRotate, g_allowVoteTempBanUser,
g_allowVoteTypeMap, g_allowVoteDrawFriend, g_allowVoteFriendlyFire, and
g_allowVoteKillCam.
TDM scoring- Added an option to have killing teammates or committing suicide
during a TDM game reduce the team's score as well as the individual's. This
option is controlled by a cvar (scr_teamkill_penalty) and defaults to 0, which
is the original scoring method.
Private clients - The server browser now accurately displays the total number
of clients on a server-regardless of whether some of them are private clients.
The number of open private client slots is never displayed. Instead, when a
private client slot is filled, the perceived max clients value will increase.
Improved portal seams throughout the game.
Corrected an exploit that caused some servers to shut down unexpectedly.
Corrected an issue where screenshots sometimes appeared black on ATI(r)
Radeon(tm) 9800 cards
The games_mp.log file now records and formats all information properly in games
longer than 999 minutes.
The command "updatescreen" no longer turns off the ambient sound
scr_friendlyfire, scr_killcam, and scr_drawfriend are now read only cvars and
need to be setup in a config file prior to running a server. These cvars can be
changed in-game by using the voting system provided voting is enabled.
SCRIPTING AND MOD SUPPORT
IMPORTANT NOTE: Several features of the 1.5 Call of Duty(tm) patch are intended
for makers of end-user mods or to allow compatibility with certain mod
features. Most of the items listed below will only function properly with
scripting support from a mod.
Added Squad chat - Players can now be assigned to squads from script. In
script, set the "self.sessionsquad" variable to one of the squad values:
"free", "squad_alpha" or "squad_bravo". The default setting is "free". There
is a new console command, which allows players to send a message to only their
squad mates. In the console, type "say_squad ". If the player is in
a squad, his message will be sent to each of his squad mates. If he is not in
a squad, the message will be sent to each of his teammates. Finally, if he is
not on a team, it will be sent to everyone. To bind this functionality to a
key, use "\bind [key] "messagesquad"".
Increased max cvar limit for MP: MAX_CVARS = 2048
Added Script command for player speed (The "maxspeed" script command sets a
player's speed before stance modifiers. If this feature is not used, the game
functions as normal.
Ex: self maxspeed(250)
Decimal Type Fields added - Menus can now be tweaked (to compensate for the
loss of console access when using sv_disableclientconsole). Print float values
by using ITEM_TYPE_DECIMALFIELD in the menu files. Pair up the decimal field
with the cvar/itemdef you wish to set and make sure that, within the decimal
field's itemdef, there is a cvarfloat defining the field's permitted numerical
range.
Added Autodemo - The autodemo capability consists of two script commands:
autodemostart and autodemostop. These commands should be placed in the
.gsc and the syntax of the command is this: player autodemostart();.
To enable the autodemo capability on the server, set g_autodemo to 1. To force
a client to accept the autodemo command, set cg_autodemo to 1. Autodemos must
be enabled on the server in order for the client's setting to matter-if
g_autodemo is set to 0, clients will not receive the command.
Added Autoscreenshot - The autoscreenshot capability relies on a script
command: autoscreenshot. This command should be placed in the .gsc
and the syntax of the command is this: player autoscreenshot();. To enable the
autoscreenshot capability on the server, set g_autoscreenshot to 1. To force a
client to accept the autoscreenshot command, set cg_autoscreenshot to 1.
Autoscreenshots must be enabled on the server in order for the client's setting
to matter-if g_autoscreenshot is set to 0, clients will not receive the
command.
Added a new demo fast forward command - "jumptodemoend".
Added 'getstance()' - A script command which returns which stance a player is
in: stance = self getstance(); Returned values will be "stand", "crouch", or
"prone."

Установка

1. Смонтировать образ игры с помощью Daemon Tools и установить;
2. Не запуская игры, установить патч;
3. Скопировать содержимое папки "NoCD" в папку с игрой;
4. Играть.
--Call of Duty 2
Год выхода: 2005
Жанр: Shooter Action / FPS (1rd Person)
Разработчик: Infinity Ward
Издательство в России: 1С
Системные требования:
■ Операционная система: Windows ME/2000/XP
■ Процессор: Pentium III 700 МГц или Athlon 700 МГц
■ Оперативная память: 138 mb
■ Видеокарта: 32 mb
■ Звуковая карта: совместимая с DirectX
■ Свободное место на жестком диске: 2 Gb
Тип издания: лицензия
Язык интерфейса: русский
Язык озвучания: русский
Лекарство: присутствует

Об игре

Описание:
Лучший шутер о Второй мировой возвращается. В Call of Duty 2 вам предстоит увидеть войну такой, какой вы ее не видели еще никогда — реалистичной, жестокой кровавой мясорубкой, перемалывающей жизни и кромсающей судьбы попавших в нее людей. Присоединяйтесь к своим боевым товарищам. Вас ждет нелегкий путь битв и сражений, дорога, ведущая одних к вершинам славы, других — к вечной памяти и покою.
«... на сегодняшний день у Call of Duty 2 действительно почти нет конкурентов, причем не только в жанре WWII-шутеров, но и среди шутеров вообще...», журнал «Игромания», №10/2005
Особенности:
• 27 грандиозных миссий в трех кампаниях;
• Никогда ранее не достигавшиеся в играх масштабы, интенсивность и реалистичность сражений;
• Возможность использования в битвах военной техники — вплоть до танков, смоделированных с высокой степенью исторической достоверности.

Патчи

Обновление 1.2 для игры Call of Duty 2 включает в себя все обновления, начиная с обновления 1.01. Информацию об изменениях, содержащихся в более ранней версии обновления (1.01) вы найдете в конце данного документа.
ВНИМАНИЕ! Использование игровой консоли компанией Activision(r) не поддерживается. Служба поддержки Activision не отвечает на вопросы, касающиеся любых проблем, возникающих из-за использования консольных команд.
ИНФОРМАЦИЯ ДЛЯ ПОЛЬЗОВАТЕЛЕЙ МОДИФИКАЦИЙ:
Мы настоятельно рекомендуем удалить все установленные пользовательские модификации из директории игры Call of Duty 2 перед установкой данного обновления. Activision не поддерживает подобные модификации, и они могут оказаться несовместимыми с изменениями, включенными в данное обновление.
Call of Duty 2 не поддерживает модификации, названия папок которых содержат пробелы. Убедитесь, что в названии папки, в которой установлена ваша модификация, нет пробелов. В противном случае, файлы не будут скопированы в систему. Например, папка с названием "My Mod" должна быть переименована в "MyMod" или "My_Mod".
PUNKBUSTER(tm)
Теперь Call of Duty 2 использует технологию PunkBuster, которая не позволяет пользователям использовать чит-коды в сетевой игре.
Использование технологии PunkBuster не является обязательным и не требует от наших пользователей никаких дополнительных затрат. Для получения более подробной информации, пожалуйста, посетите интернет-сайт http://www.evenbalance.com/.
Замечание для администраторов серверов: вы можете запустить PunkBuster следующими способами:
* Запустите исполняемый файл сетевой игры COD2, разрешите PunkBuster в установках.
* Выберите запуск нового сервера
* Выберите вариант "да" для Punkbuster (по умолчанию стоит "нет")
* Выберите "Запуск"
* После запуска сервера, для выполнения файла конфигурации с консоли наберите "exec [name].cfg"
Запуск через командную строку:
* В Windows, пуск > выполнить >
* Наберите "C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\CoD2MP.exe +set sv_punkbuster 1
* После того, как будет запущен Call of Duty 2, для выполнения файла конфигурации с консоли наберите "exec [name].cfg"v
* Добавьте строку "set sv_punkbuster 1" в файл "config_mp.cfg", чтобы запустить PunkBuster. Этот файл можно найти в каталоге Call of Duty 2\main\players в подкаталоге, названном именем вашего профиля. Если команда sv_punkbuster уже присутствует в вашем cfg-файле, просто выставьте ее значение как 1.
НОВЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ:
Включены новые возможности PunkBuster (описано выше).
* Добавлен фильтр "PunkBuster" в разделе "Фильтры" в окне "Присоединится к серверу".
* В окне "Присоединится к серверу" добавлен столбец статуса "PunkBuster".
* Добавлена возможность HTTP-переадресации для серверов, на которых установлены пользовательские модификации или карты.
Чтобы включить переадресацию на сервере, установите значение sv_wwwDownload на 1. Укажите в значении sv_wwwBaseURL корневую директорию, где находятся файлы. Например, если файл сервера с названием "myfile" локально расположен в директории \Call of Duty\Main, то значение sv_wwwBaseURL должно быть установлено на "http://samplewebpage1.com/". Сам файл при этом должен находиться по адресу http://samplewebpage1.com/Main/myfile. Чтобы клиенты не занимали слот сервера во время загрузки, установите значение sv_wwwDlDisconnected на 1. Это позволит серверу держать слот свободным, пока идет загрузка файлов. По завершении загрузки клиент попытается автоматически присоединиться к серверу. Чтобы включить переадресацию загрузки для клиента, установите значение cl_wwwDownload на 1.
* Добавлен новый экран приветствия, возникающий при соединении с сервером. Он описывает цели и условия победы при игре на данной карте.
* Для сетевых серверов добавлено "Сообщение дня", которое будет появляться на окне приветствия при соединении с сервером. Администратор сервера может вставлять в это сообщение любой текст, изменив параметры "\scr_motd".
* Улучшен алгоритм воскрешения игроков в сетевой игре. Теперь шанс появиться прямо перед противником значительно уменьшен.
ИСПРАВЛЕННЫЕ ОШИБКИ В ИГРЕ
* Исправлена ошибка, возникающая на некоторых системах с двуядерными процессорами AMD(R), при которой здоровье игрока не восстанавливалось с надлежащей скоростью.
ИСПРАВЛЕННЫЕ ОШИБКИ В СЕТЕВОЙ ИГРЕ
* Исправлена потенциальная ошибка, которая позволяла игрокам заходить за границы карты.
* Исправлена ошибка, вызывающая неожиданный сбой в работе сервера.
* Пожалуйста, учтите, что длина 'Сообщения дня' не должна превышать 1000 символов
* Когда вы наводите оружие на врага, прицел больше не подсвечивается красным. Учтите, что на товарищей по команде это изменение не повлияло - при наведении оружия на них прицел по-прежнему подсвечивается зеленым.
Штабы: изменения
* Таймеры целей настроены так, чтобы цель появлялась быстрее после уничтожения.
* Убраны метки на компасе для потенциальных целей, возникавшие до их появления.
Захват флага: изменения
* Добавлены иконки интерфейса, показывающие где находится флаг, когда он потерян.
* Игроки, несущие флаг, теперь отмечены в таблице участников.
* Когда союзный игрок поднимает флаг, его товарищи по команде теперь видят на компасе его положение.
НОВЫЕ КАРТЫ
* Добавлены две новые карты для сетевой игры. Эти карты поддерживают все типы игры:
mp_harbor (Ростов-на-Дону, Россия)
Ростов-на-Дону, один из крупнейших портов на юге России, был захвачен немецко-фашистскими войсками в ноябре 1941 года. 37-я армия начала стремительную контратаку, прорываясь к северу через войска противника, моральный дух которого уже к тому времени был подорван постоянным напряжением и суровыми климатическими условиями. В результате 1-я немецкая танковая армия была разгромлена. Ростовская наступательная операция привела к первому крупному отступлению немецких войск во Второй мировой войне.
Поклонники игры Call of Duty поймут, что данная карта является улучшенной версией карты "Harbor". Помимо улучшения графики и повышения быстродействия, в карте были добавлены новые здания и открыты несколько новых обходных путей.
mp_rhine (Фаллендар, Германия)
24 марта 1945 года 2-й батальон рейнджеров, преследуя отступающие немецкие войска, пересек Рейн у города Фаллендар в Германии. Немецкие войска вели ответный огонь по наступающим войскам союзнических сил.
5 лет войны наложили свой отпечаток на Фаллендар. Улицы города покрыты воронками от взрывов и обломками разрушенных зданий. В таких условиях бой становится невероятно напряженным. На этой карте американские войска ведут уличные бои с целью захватить немецкий город.

Установка

1. Смонтировать образ игры с помощью Daemon Tools и установить;
2. Не запуская игры, установить патч;
3. Скопировать содержимое папки "NoCD" в папку с игрой;
4. Играть.
--Call of Duty: Modern Warfare
Год выхода: 2007
Жанр: Shooter Action / FPS (1rd Person)
Разработчик: Infinity Ward
Издательство в России: Новый Диск
Системные требования:
■ Операционная система: Windows XP/Vista/7
■ Процессор: Pentium® 4 3,0 ГГц или Athlon™ 64 3200+
■ Оперативная память: 1 Gb
■ Видеокарта: 128 mb (GeForce 6600 GT или Radeon Х1600 XT)
■ Звуковая карта: совместимая с DirectX
■ Свободное место на жестком диске: 8 Gb
Тип издания: лицензия
Язык интерфейса: русский
Язык озвучания: русский
Лекарство: присутствует

Об игре

Описание:
Война — удел настоящих мужчин. Это грязная, тяжелая работа, выполнить которую в одиночку не под силу никому. Лишь по-настоящему сплотившись, бойцы могут выстоять и победить, только вместе они — мощь, способная заставить трепетать любого врага.
Российский ультранационалист по имени Имран Захаев мечтает восстановить советский строй на своей Родине. Захаев знает, что США никогда не позволит этому случиться, поэтому он финансирует переворот на Ближнем Востоке, организованный его союзником Халедом Аль-Асадом, чтобы отвлечь внимание мира от России. Пока на Ближнем Востоке идёт война, Захаев начинает гражданскую войну в России с целью захвата власти. Тем не менее, разведка США и Великобритании раскрывают планы Захаева и посылают свои войска в оба региона. Сюжет проведет игроков по странам Ближнего Востока, Восточной Европы и закинет вместе с американскими и британскими спецназовцами в Россию. Поскольку действие происходит в наши дни, то бойцы обвешаны не только самым современным оружием, но и разнообразными сверхтехнологичными гаджетами.
Особенности:
• Тяжелая мужская работа в команде с морской пехотой США и британским спецподразделением SAS
• Более 70 (!) образцов современного высокотехнологичного вооружения и самых разнообразных гаджетов
• Графический движок игры полностью соответствует стандартам Next-Gen — будущее компьютерных игр уже наступило!
• Непревзойденная по своей глубине сетевая игра, основанная на традициях популярнейшего мультиплеера предыдущих серий

Патчи

v.1.7
NOTES:
- Fixed an exploit that allowed players to access certain console dvars during multi-player matches.
- Fixed a crash that could occur when a Chinatown Sabotage match would go into over-time.
- Fixed a bug where the MP icons (Bomb, Defend, Capture, etc) were always showing up as English regardless of the install language.
v1.6
Fixes:
- New maps Creek, Chinatown, Broadcast, and Killhouse
- Hardcore and oldschool server browser filters
- Fix for a Denial of Service attack.
- Includes all the changes up to patch 1.5
v1.5
NOTE: patch 1.5 is not compatible with 1.4. You will not be able to find 1.4 servers if you update.
NOTE: Please ensure you have previously downloaded 1.4 patch before downloading 1.5 as you will need the 'Winter Crash' map from 1.4.
CHANGES:
* Fixed server browser not showing all of the servers
* The "hold [ ] to steady" sniper scope hint will only appear if you can use it
* Fixed game not recognizing IWDs existing if they are all in fs_basepath and none are in the main/ folder
* Made mod scripts able to change stats
* Allow developer_script for mulitiplayer modding
* Fixed map rotation errors with usermaps
* Fix for reloading several times after connecting to a modded server
* Fixed minimap not showing up in the menu for usermaps
* Fixed an issue with Http redirect downloads.
* Mod tools will now work with other languages
v1.4
Changes
"Winter Crash", a holiday version of Multiplayer map "Crash"
Improvements to the server browser
Fixed some rare bullet accuracy issues for all weapons.
For server admins: fixed user ban list not working correctly on servers. Ban.txt will be created in the main or fs_game directory
Mod support:
In the connect screen, Mods will be identified as"Mod: [mod name]"
Only official IWD files will be read from the main directory. All custom IWD should be placed in a mod directory.
Fix for reloading several times after connecting to a modded server
Improved mod.ff support to allow adding game types.
Fixed an issue with HTTP redirect downloads.
"fs_game" will be forced to lower case
v1.3
This patch addresses the issue reported by community member Uzi Kidding which now catches some files bypassing the pure client test. In addition this update will set properties so that Anti-lag is always enabled upon map loads, an optimization for Sniper Rifle accuracy at certain distances (as well as ACOG scopes), as well a fix so text chat between rounds of multiplayer will no longer cut out at the end. The 1.3 patch will also include all previous fixes from previous patches.
v1.2
This patch optimizes the Lean view offset issue, addressing the glitch reported by several community members and documented and sent in directly by community member GaretJax which is commonly referred to as the Left / Vertical Lean Glitch, in addition to preparing files for compatibility with the future release of the Call of Duty 4: Modern Warfare Mod Tools
v1.1
This patch addresses the issue of Rank / Stat resets reported by users moving from a Modded / Un-ranked server to a non Modded / Ranked Server.

Установка

1. Смонтировать образ игры с помощью Daemon Tools и установить;
2. Не запуская игры, установить патч;
3. Скопировать содержимое папки "NoCD" в папку с игрой;
4. Играть.
--Call of Duty: World at War
Год выхода: 2008
Жанр: Shooter Action / FPS (1rd Person)
Разработчик: Treyarch
Издательство в России: Новый Диск
Системные требования:
■ Операционная система: Windows XP/Vista/7
■ Процессор: Pentium® 4 3,0 ГГц или Athlon™ 64 3200+
■ Оперативная память: 2 Gb
■ Видеокарта: 512 mb (GeForce 8800 GT или Radeon HD 4850)
■ Звуковая карта: совместимая с DirectX
■ Свободное место на жестком диске: 8 Gb
Тип издания: лицензия
Язык интерфейса: русский
Язык озвучания: русский
Лекарство: присутствует

Об игре

Описание:
В 1944 году победа союзников уже не вызывает сомнений. Исход войны предрешен, но гитлеровцы и японские солдаты по-прежнему стоят насмерть. Последняя стадия великого противостояния приближается, и игрок окажется в эпицентре событий. Две напряженные и безумно затягивающие кампании пройдут на островах Тихого океана и на растерзанных артиллерией улицах Берлина.
На атоллах развернулась настоящая бойня – десятки тысяч потомков самураев превратили пляжи, пальмовые рощи и скалы в неприступную оборонительную систему. Высадка американских войск обернулась настоящим кошмаром. Каждый миллиметр берега простреливается из пулеметов и орудий, из ячеек и окопов по ночам раздается отчаянный крик: «Банзаааай!», и сотни солдат стремятся сбросить врага в море в самоубийственных атаках. Никто не просит пощады, несмотря на колоссальное неравенство в силах. Храбрые американские парни горят желанием отомстить за унижения первых лет войны и рвутся вперед, невзирая на потери.
Последний год страшной войны. Советские воины все ближе к долгожданной победе, цена которой оплачена кровью миллионов – осталось преодолеть последний рубеж обороны нацистов. Разбомбленные и полуразрушенные кварталы немецкой столицы стали последним препятствием на пути к торжеству русского оружия. Последний бой – он трудный самый. Не подведи Родину, боец!
Особенности:
• Сразись с новым, безжалостным врагом в Тихом океане и на просторах Европы в последних битвах Второй мировой
• Погрузись в самое пекло сетевых баталий пехоты и бронетехники – больше оружия, новые возможности и способности
• Совместное онлайновое прохождение кампании – до четырех человек
• Великолепные режимы многопользовательской игры.

Патчи

v.1.7
- Исправлены критические ошибки сервера в мультиплеере
- Исправлена ошибка голосового чата, когда в системе по умолчанию не выбрано устройство для записи звука
- Исправлены проблемы, приводившие к дублированию qport ошибок
- Администрация сервера теперь может отключить возможность смены команды игроками
v.1.6
- 3 новых мультиплеерных карты: Battery (mp_drum), Breach (mp_bgate), Revolution (mp_vodka);
- Новая карта для режима Nazi-Zombies - Der Riese, секретная немецкая лаборатория;
- Исправлены глюки при воспроизведении демок;
- Настройки фильтрации теперь игнорируются в Избранных серверах;
- Исправлена ошибка с подсчетом количества раундов в "Найти и уничтожить" при достижении их лимита;
- Новая функция - добавление в избранное во время игры;
- Список друзей: индикатор онлайна теперь зеленый;
- Запуск игры в безопасном режиме теперь не переключает опцию Сглаживания дыма;
- Исправлены различные "падения" игры;
- Моды: клиент больше не сможет подключиться к модовому кооперативному серверу через приглашение, пока не загрузит у себя 11. соответствующий мод;
- Моды: клиента с загруженным модом теперь будет просить отключить его при попытке подключения к немодовому серверу;
- Моды: все одиночные миссии теперь можно запускать с загруженным модом.
v.1.5
- CO-OP хосты теперь могут кикнуть игроков на их лобби.
- Улучшенный спавн собак в MP.
- Доработка зомби-режима.
- Исправлено неверное отображение модели игрока.
- Некоторые неподдерживаемые критические ошибки теперь адресованы к конкретному файлу.
- Улучшенный рефреш сервера, когда стоит галка на "Favorites".
- Поддержка CODTV.
- "cg_DrawFPS 1" теперь показывает FPS и ms/frame.
- Добавлена команда "teamstatus", которая показывает информацию о команде игрока.
- Добавлена функция скриптования присоединения к команде.
- Игроки теперь могут присоединться к CO-OP режиму даже с ником в более чем 18 символов.
- Игроки могут добавлять свои собственные карты, если папка содержит 50+ карт.
- Удалены ошибки "2048 material".
- Моды теперь отображаются на экране.
- Исправлен вылет связанный с mod.arena файлом.
v.1.4
- 3 новые карты: Kneedeep, Nigthfire и Station.
- Карта Verruckt для режима Nazi Zombie с новый оружием: Perks-a-Cola Mashines и электрошоком.
- Улучшена логика возраждений.
- Улучшен автобаланс. Автобаланс не происходит, пока игроки не закончат цель.
- Исправлен лаг, случающийся при стрельбе из танка.
- Все гранаты винтовки, выпущенные в течении первых 15 секунд в режиме Search&Destroy будут взорваны.
- Игрокам, которые используют перк Прыгающая Мина и нож на игроков своей команды в режиме Hardcore - будет приписано убийство своих.
- У игроков вычитывается 200 пунктов за убийство своего игрока обезвреживающего/устанавливающего бомбу в Search&Destroy режима Hardcore.
- Перк Мученик не будет оказывает смертельное воздействие в режиме Hardcore.
- "Прыжки с помощью штыка" - отключено.
- Моды: файлы IWD могут размещаться в папках с картами.
- Моды: задержка дыхания/бег подправлены.
- Моды: MissingAssets.csv обновляется, когда карты запущены с опцией set developer 1.
v.1.3
-В мультиплеере доступны команды /record и /demo
-Исправлены некоторые косяки в лог-файлах сервера, теперь в них входят:
-Принадлежность игрока к команде в килл стате
-Победа или проигрыш в раунде
-Дополнительные действия (захват флага, установка бомбы, уничтожение штаба и др.)
-Исправлены проблемы с установкой качества звука на Висте выше чем 16кб 48000Гц
-Скриншоты больше не удаляют друг друга
v.1.2
- Новая карта для сетевой игры! Солнце в зените, а на море отлив – дневная версия карты Makin сияет в новом свете!
- Устранена уязвимость, позволявшая делать сервера с быстрой прокачкой.
- Исправлены ошибки идентификации сервера, связанные с роутерами. (ошибка server authentication failed)
- Исправлена функция HTTP-переадресации при закачке модификаций.
- Исправлена ошибка при использовании эмулируемого звукового устройства.
- Исправлена уязвимость, позволявшая игрокам использовать цветные имена.
- Попадания в отклоняющегося в стороны противника теперь просчитываются верно.
- В сетевой игре введена переменная /cg_drawfps.
- Переменная /cg_fov больше не сбрасывается на стандартное значение между матчами.
- Выделенные серверы автоматически переподключаются к мастер-серверу в случае его перезагрузки.
- Опция «Принять приглашение» теперь назначена на клавишу F10.
- Внесена поправка, исключающая попытку захода на защищенный паролем сервер.
- Исправлены многочисленные ошибки и баги в сетевой игре.
v.1.1
- В совместной, одиночной и сетевой игре теперь поддерживаются модификаторы.
- Игроки теперь будут извещаться о выходе нового обновления.
- Улучшена поддержка SLI.
- Исправлена ошибка "G_Spawn: no free entities".
- На сервере теперь не будут заканчиваться переменные для скриптов.
- Для запуска выделенного сервера теперь не нужен лицензионный ключ.
- Выделенный сервер теперь можно запускать из командной строки через удаленное подключение.
- Различные исправления в браузере серверов.
- Игроки больше не будут видеть множество приглашений от одних и тех же друзей.
- При вызове разведывательного самолета в хардкорном матче дисплей теперь отображается правильно.
- Метки клана теперь отображаются корректно.
- Устранены дыры в картах.
- Улучшено возрождение и баланс оружия.

Установка

1. Смонтировать образ игры с помощью Daemon Tools и установить;
2. Не запуская игры, поочерёдно установить патчи (совместимость NoDVD проверялась только с патчем до 1.6 версии);
3. Скопировать содержимое папки "NoDVD" в папку с игрой;
4. Играть.
--Call of Duty: Modern Warfare 2
Год выхода: 2009
Жанр: Shooter Action / FPS (1rd Person)
Разработчик: Infinity Ward
Издательство в России: 1С
Системные требования:
■ Операционная система: Windows XP/Vista/7
■ Процессор: 2.2 Gz (Intel Pentium DualCore E2200 или AMD Athlon 64 X2 6000+)
■ Оперативная память: 2 Gb
■ Видеокарта: 512 mb (GeForce 8800 GT или Radeon HD 4850)
■ Звуковая карта: совместимая с DirectX
■ Свободное место на жестком диске: 12 Gb
Тип издания: лицензия
Язык интерфейса: русский
Язык озвучания: русский
Лекарство: присутствует

Об игре

Описание:
Продолжение нашумевшего боевика Call of Duty: Modern Warfare. Действие разворачивается спустя несколько лет после событий, произошедших в первой части блокбастера.
В составе спецотряда по борьбе с терроризмом под командованием капитана Джона Мактавиша игрок примет участие в опаснейших операциях в самых разных уголках мира: в заснеженных горах Казахстана и трущобах Рио-де-Жанейро, в песках Афганистана и даже на бескрайних просторах России. В захватывающих дух перестрелках и рукопашных схватках с экстремистами бойцы элитного отряда будут использовать новейшее оружие, снаряжение и технику.
Особенности:
• Новые операции. Масштабная одиночная кампания, продолжающая события оригинальной игры;
• Плечом к плечу. Кооперативный режим «Спецоперации», в котором представлен ряд сценариев для двух участников. По мере приобретения бойцами опыта, им будут открываться все более сложные миссии, как сюжетно перекликающиеся с одиночной кампанией, так и абсолютно независимые;
• Друг против друга. Новые многопользовательские режимы, а также уникальные способности и навыки, доступные лишь в сетевых сражениях;
• С риском для жизни. Выполняя опасные миссии в экстремальных условиях: в заснеженных горах, безжизненных пустынях и даже под водой, игроки будут использовать всевозможное современное оружие, новейшее снаряжение и технику;
• Красивый экшен. Эффектные динамичные перестрелки и жестокие рукопашные схватки, по зрелищности не уступающие эпизодам из лучших голливудских боевиков.

Установка

1. Смонтировать образ первого DVD игры с помощью Daemon Tools
2. Запускаем CODMW2RUS.Installer.exe из папки "+";
3. Выбрать папку, куда устанавить игру, далее указать путь к виртуальному приводу (например Дисковод BD-ROM (D Disk_1);
4. Смонтировать образ второго DVD игры после окончания установки компонентов с первого;
5. Скопировать содержимое папки NoDVD в папку с игрой;
6. Играть.
-
[Профиль]  [ЛС] 
Показать сообщения:    
Ответить на тему

Текущее время: 18-Апр 15:03

Часовой пояс: UTC + 2



Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы не можете скачивать файлы